נסיון מקצועי

פסיכולוגיה חינוכית

כפסיכולוגית חינוכית עבדתי במשך כ 20 שנה בשרותים פסיכולוגים-חינוכיים שונים ובמסגרות חינוכיות באופן פרטי. בעבודה זאת רכשתי ניסיון רב בטיפול וליווי משפחות וילדים בסיכון, בהדרכת צוותים חינוכיים ובטיפול בילדים ומתבגרים והדרכת הורים.

כמו כן עבדתי בתחום הטיפולי – מערכתי שנים רבות במסגרת לחינוך מיוחד לילדים עם ליקויי למידה. בנוסף עבדתי במסגרות חינוכיות  של התנועה הקיבוצית שאפשרה לי להכיר מקרוב  את הערכים וההדגשים החינוכיים והפסיכולוגים שלה. כמו כן במסגרת עבודתי בשרותים פסיכולוגים שונים עבדתי תקופה ארוכה גם בבתי ספר תיכונים בהם רכשתי ניסיון רב בעבודה עם מתבגרים , על יחודיותה והאתגרים הטיפוליים שטמונים בה.

בשנים האחרונות ניהלתי באחד השרותים החינוכיים בהם עבדתי, יחידה טיפולית שהשתתפתי בהקמתה אשר סיפקה טיפול פסיכולוגי לילדים ונוער והדרכת הורים. במסגרת פעילות היחידה, נתתי הדרכה למתמחים צעירים בפסיכולוגיה חינוכית שעבדו במסגרתה. גם היום אני נותנת הדרכה למתמחים.

העבודה כפסיכולוגית חינוכית לימדה אותי שעל מנת להיטיב עם ילדים ומצוקותיהם עלי להתייחס להקשר המשפחתי והחינוכי – קהילתי בו הם חיים. ילדים הם יצורים נפלאים אך לעתים הם מאתגרים וגם מקשים עלינו להיות להם ההורים שהיינו רוצים להיות עבורם. התייחסות חומלת ואמפאטית לקושי שהם חווים היא חלק בלתי נפרד מעבודתי איתם. לאורך השנים פתחתי גישה משלי בהתמודדות הורים עם קשיי משמעת והצבת גבולות , המשלבת עקרונות מתאוריות שונות ודוגלת בשילוב של אמפאטיה ותקיפות מותאמת לגיל ילדיהם.

פסיכולוגים חינוכיים

כפסיכולוגית קלינית התמחיתי בטיפול בנוער ומבוגרים בכל טווח הגילאים ובמגוון רחב של קשיים ומצוקות. עם השנים רחשתי ניסיון רב בעבודה עם צעירים שמחפשים את דרכם, שמתקשים לצאת לדרך עצמאית ושמתלבטים לעתים בשאלות של זהותם לרבות זהותם המינית. 

כמו כן רכשתי ניסיון בטיפול באנשים שחווים תחושת חוסר והעדר חיוניות וסיפוק בחייהם זאת למרות שחייהם מתנהלים לכאורה בצורה תקינה.  טיפולים אלה הופכים לעתים למסע חיפוש אחר ביטוי אותנטי של ה"אני" שאינו ברור ונגיש מספיק.

בנוסף רכשתי ניסיון בטיפול בטראומה ובחרדות וכן במצבי דכדוך ומשברי חיים אישיים וזוגיים. טיפול בטראומה והתקפי חרדה לימד אותי לאורך השנים כיצד להציע טיפול להרגעת הסמפטומים (במיוחד כשהם פוגעים בתפקוד היום יומי) אך גם עד כמה חשוב להפוך את הקשר הטיפולי למקום מספיק בטוח על מנת לגעת במקורות הטראומה ובמשמעותה. אני סבורה ששילוב זה הוא האפקטיבי ביותר , אך לעיתים רכישת כלים להרגעת הסמפטומים יכולה להיות מטרה טיפולית בפני עצמה ומספקת , זאת בהתאם לאשיות והצרכים המיידיים של המטופל/ת.

את ניסיוני רכשתי לאורך שנים ארוכות הן במסגרות ציבוריות (בי"ח העמק, התחנה ליעוץ לילד ולמשפחה בעמק הירדן ועוד) והן בקליניקה הפרטית שלי. שתי ההתמחויות שלי מתמזגות בעבודתי ומרחיבות את נקודת הראות שלי את נפש האדם ומפרות זו את זו.

במשך השנים גם למדתי לימודי תעודה בפסיכותרפיה בגישה פסיכואנליטית באוניברסיטת חיפה וכעבור כמה שנים גם באוניברסיטת ת"א במסלול ההתייחסותי (לחץ כאן למידע נוסף). לימודים אלו תרמו תרומה גדולה להעשרתי לא רק כאשת מקצוע כי אם גם כאדם שחשוב לו לצמוח ולתרום את חלקו על מנת שנחיה בחברה טובה ובריאה יותר.