חיים חדשים אחרי משבר הגירושין

פסיכולוגית קלינית מקצועית – אחד מהרגעים הקשים ביותר שהיו בחיי היה הרגע שבו הבנתי שבעלי בוגד בי. אותו אדם שאיתו בחרתי להתחתן לפני שנים ואיתו בחרתי להקים משפחה פשוט בגד בי. בבת אחת הבנתי שלא היה בעיניו ערך לכל מה שעשינו עשרים שנה ביחד, וההבנה הזאת הייתה קשה ביותר עבורי.

למעשה, הצעד הבא שעשינו היה לדבר על גירושין, כי היה לי ברור שלא אחזיק מעמד לצידו אפילו עוד יום אחד. השיחות הראשונות בנושא היו מאוד טעונות וכך גם כל ההליך המשפטי, אבל כשהכול הסתיים הבנתי שאני בצרות. אומנם הצלחתי להתמודד עם כל הנושא הלוגיסטי והיום אני גרושה, אבל הרגשתי מרוסקת. הייתי בטוחה שבעלי ואני זה לעד.

פתאום, אחרי כל כך הרבה שנים, למצוא את עצמי במועדון של הגרושים והגרושות זה היה סיוט מבחינתי. ראיתי שהזמן לא באמת מרפא את הפצעים ובמקום לקום מהמשבר, אני רק הולכת ושוקעת בו יותר ויותר. זה גם היה הרגע שבו הבנתי שאני צריכה לעשות משהו בנידון, פשוט כי אי אפשר להמשיך ככה. היה לי ברור שלא אוכל להמשיך לתפקד עם התחושה הזאת עוד הרבה זמן, ויש לי יותר מידי אחריות. אני אחראית על העובדים שלי, על הילדים ועל ההורים המתבגרים, כך שברור שעלי לצאת מהמשבר הזה.

פסיכולוגית? אני? כן!

אחת מהחברות הטובות שלי העזה להציע לי את האופציה הזאת: טיפול פסיכולוגי. עד היום אני לא מבינה איך היה לה בכלל אומץ לפנות אלי ולהציע לי את האפשרות הזאת, אבל האמת היא, שאני מודה לה מכל הלב. היה לי מאוד קשה בהתחלה לחשוב על טיפול פסיכולוגי כי זה תמיד היה נראה לי משהו שאחרים עושים. מי שחלש ומי שלא מסוגל להתמודד עם החיים שלו לבד, פונה לפסיכולוגית.

יחד עם זאת, הבנתי שאני בצרות ושאני לא יוצאת מהמשבר הזה לבד. לכן החלטתי בכל זאת להתחיל לחפש לי פסיכולוגית, כי אולי החוכמה האמתית בחיים היא לבקש עזרה. לא תמיד צריך להגיע עד לקרקעית כדי להודות שאנחנו לא רואים את האור. לכן התחלתי במסע חיפושים שנראה לי כמעט אינסופי. העניין הוא שידעתי כבר מהרגע הראשון שלא עם כל פסיכולוגית אוכל להרגיש בנוח. לכן היה לי חשוב לבחור אשת מקצוע שאני באמת יכולה להעריך.

זה לא נראה לי סביר לשבת בקליניקה של פסיכולוגית שאני מרגישה יותר חכמה או מוכשרת ממנה. למעשה, מה שהנחה אותי בחיפוש שלי אחר פסיכולוגית טובה, היה הניסיון שלה, ההשכלה וההמלצות. מצד שני, זה לא בדיוק משהו שהרגשתי בנוח לדבר עליו עם אחרים כדי לקבל המלצות. לכן נעזרתי באינטרנט, כי היה לי ברור ששם אוכל למצוא המלצות כנות של אינספור מטופלים, וכך באמת היה.

ליאה רבקין מקבלת אותי עם חיוך מאיר

אחרי שבדקתי את השטח הבנתי שכנראה במקרה שלי ליאה רבקין היא הפסיכולוגית הנכונה. ראשית, קראתי אודותיה אינספור המלצות חמות, ושנית, הקליניקה שלה נמצאת במקום שנוח לי להגיע אליו. מכל מה שקראתי אודותיה הבנתי שהיא מאוד מנוסה, כי את הקליניקה שלה היא פתחה לפני יותר מ25 שנה.

בנוסף, ראיתי שהיא צברה לא מעט תארים ורכשה השכלה במקומות שונים, כך שידעתי שאוכל להאריך אותו. אחרי היסוסים רבים ולחץ בסופו של דבר התקשרתי אליה וקבעתי פגישה. קשה לי לתאר במילים עד כמה הייתי לחוצה ונרגשת.

מה לי ולכל הסיפור הזה? מאיפה בכלל מתחילים? והאם אוכל באמת לדבר עם אותה אישה זרה על המשבר הכי גדול שהיה לי בחיים? איך אומרים בכלל בקול רם "בעלי בגד בי"? ואיך ממשיכים מהנקודה הזאת? היום שבו נכנסתי לקליניקה של ליאה רבקין היה מבחינתי היום האחרון של משבר הגירושין שלי. כבר מהרגע הראשון ידעתי שעם ליאה אני במקום הנכון. החיוך שלה האיר לי פנים ומיד הרגשתי שאני במקום מוגן. הבנתי שאומנם זה הולך להיות תהליך לא פשוט וארוך, אבל גם הבנתי, בפעם הראשונה, שאני לא לבד.

למה לא עשיתי את זה קודם

התהליך שעברתי לצידה של ליאה רבקין היה מעניין ומרגש. היה לי ברור כבר מהרגעים הראשונים שזו הולכת להיות עבודה קשה ושאף אחד לא ייתן לי הקלות. המשבר הוא שלי ורק אני יכולה לצאת ממנו. יחד עם זאת, עם ליאה גם הרגשתי שיש מישהו שאכפת לו ממני.

אומנם ברגעים הראשונים היה לי קצת קשה לדבר על כל ממה שקרה, אך משהו בתחושה שהעבירה לי ליאה גרם לי להרגיש יותר נינוחה. עם הזמן מצאתי את עצמי מדברת איתה על כל דבר בחיי. זה התחיל אומנם מהעבר, אך עד מהרה התחלנו לדבר על ההווה ובעיקר על העתיד. עכשיו, אחרי חודשים ארוכים של פגישות מרתקות עם ליאה, אני יכולה לומר בוודאות: אני מרגישה יותר טוב. היא עזרה לי, ליוותה אותי והיום אני רואה את החיים אחרת לגמרי.

052-5529470

פסיכולוגית קלינית מקצועית