טיפול פסיכולוגי משנה חיים

טיפול פסיכולוגי – לראות את בעלי מתמודד עם קושי נוראי אחרי התאונה שבה איבד את שני הוריו זה היה מחזה קשה. בעלי הוא אדם חזק, מנהל עסק גדול ובעל מעמד בחברה. יחד עם זאת, כל אלה לא באמת עזרו לו כשהוא נתקל במשבר משמעותי ביותר בחיים. אחרי שהוא איבד עם שני הוריו בתאונה ראיתי אותו, יום אחרי יום, דועך. כמובן שאפשר היה להבין את המקור לקושי, אך גם אחרי שעברו כבר שלוש שנים המצב לא השתפר.

הוא הסתגר, בקושי הצליח לנהל את העסק ולתקשר עם הילדים זו הפכה להיות משימה קשה במיוחד. בנוסף, בכל הלחץ הזה, הייתי צריכה למצוא גם את המקום שלי. האם מותר לי לדבר איתו על זה? האם אפשר להציע לו לקבל עזרה? ואיך באמת הוא יגיב? אני מודה שחודשים ארוכים העברתי באינספור התלבטויות. בסופו של דבר, התחושה הנוראית שהוא עלול להזיק לעצמו מרוב ייאוש, התגברה על הכול.

יום בהיר אחר הכול נהיה לי ברור: הוא צריך אותי. הוא לא יודה בזה ולא יגיד לבד עד כמה קשה לו, אבל הוא צריך אותו שאעזור לו. מצד שני, האוזן הקשבת שלי לא הספיקה. לא על הכול הוא יכול לדבר איתי ובוודאי שהוא אינו מרשה לעצמו להתפרק ולהישבר על ידי.

איך לבחור פסיכולוגית טובה לבעלי היקר?

מהרגע שבו הבנתי שלמעשה בעלי זקוק לי, התחלתי לנסות למצוא פתרונות. היה לי ברור שהוא צריך לדבר על כל מה שיושב לו על הלב, ולכן חשבתי שטיפול פסיכולוגי זו הבחירה הנכונה. התחלתי לבדוק את השטח קצת יותר ברצינות וכך גיליתי שלא חסרים פסיכולוגים, ופסיכולוגיות, שמציעים טיפולים שונים.

כאן נכנס עוד פקטור לתמונה, כי הייתי צריכה לבחור את הפסיכולוג המוצלח ביותר. זה לא באמת תחום שאני מבינה או מנוסה בו, כך שהיה לי קשה להבין איך נכון יהיה לבחור איש מקצוע מהתחום הזה. מה שכן היה לי ברור, זה שהפסיכולוג שאליו אשלח את בעלי, חייב להיות מקצועי. זה נכון שהרבה מאוד אנשים לומדים פסיכולוגיה בישראל, אך בפועל, לא כולם מספיק מנוסים.

אם יש תחום שבו הניסיון משמעותי ביותר, זה כמובן תחום הפסיכולוגיה. לכן החלטתי שאני רוצה לבדוק כל מה שאפשר אודות איש המקצוע שאליו אני מפנה את בעלי האהוב. כך קרה שהגעתי אל ליאה רבקין, שכן מצאתי אודותיה אינספור המלצות חמות ביותר.

הדרך להציע למישהו טיפול פסיכולוגי – האם זה אפשרי?

אחרי כל המחקר שעשיתי אומנם הגעתי אל הפסיכולוגית ליאה רבקין, אך עדיין הייתה סוגיה אחרת מורכבת. איך אני בדיוק מסבירה את העניין הזה לבעלי? איך אני מספרת לו על הרעיון שעליו חשבתי? ואיך אני מציעה לו, במילים אחרות, לקבל עזרה? בעלי, כמו הרבה מאוד אנשים אחרים, הוא אדם גאוותן.

לכן תיארתי לעצמי שהמחשבה על כך שהוא זקוק לעזרה מחרידה אותו. יחד עם זאת, ידעתי גם שאין לי יותר זמן לבזבז ולכן החלטתי פשוט לדבר איתו על הדברים בצורה גלויה. אומנם זה נכון שבתחילת השיחה הוא הסתכל עלי כאילו השתגעתי, אך עד מהרה הוא הודה: הוא צריך עזרה. היה מקסים בעיני לראות את האיש הגדול הזה שאני אוהבת פשוט עוצר ומודה שהוא צריך סיוע. לכן זה לא מפתיע שכבר בבוקר שאחרי השיחה הזאת התקשרתי אל ליאה וקבעתי לבעלי פגישה ראשונה.

השינוי שלא מאחר להגיע

אומנם קבעתי לבעלי את הפגישה הראשונה עם ליאה, אך שם גם הסתיים התפקיד שלי. ידעתי שאני לא מוזמנת יותר לקחת חלק בתהליך וגם לא רציתי, כי הרגשתי שבעלי צריך לעבור את הזה לבד. הייתי מתוחה ורציתי לראות, מהצד, האם השינוי מגיע. האם הוא חוזר להיות דומה, אפילו מעט, לאותו אדם שהתאהבתי בו לפני שנים.

האם הוא יצליח להתגבר על המשבר הנורא? והאם, בעזרת פסיכולוגית מוכשרת כמו ליאה רבקין, הוא יוכל לצאת מהמשבר הזה? מהר מאוד ראיתי שזו הייתה בחירה נהדרת. הוא סיפר לי אינספור סיפורים על הפגישות שלו עם ליאה ובכל סיפור כזה הבנתי שהוא מרגיש בנוח. ליאה מקשיבה לו וגם יודעת, בדרכים נפלאות, להעביר אותו תהליך מקסים.

עד מהרה השינוי החל להופיע גם בחיי היומיום שלנו כמשפחה. הוא חזר לתקשר עם הילדים ולעשות איתם אינספור פעילויות וחזר להיות בן הזוג האהוב שלי. אומנם זה נכון שהיו עוד עליות וירידות, כפי שקורה בכל תהליך, אך היה לי ברור שהכיוון חיובי. לכן, אם מישהו מכם נמצא במשבר, או שאולי אתם מחפשים עזרה לאדם אחר, כפי שאני עשיתי, אל תתמהמהו.

טיפול פסיכולוגי, ועוד עם פסיכולוגית קלינית מוכשרת כמו ליאה רבקין, זו בחירה נכונה. לא פעם התהליך הזה קשה ודורש מאתנו להיות חזקים ולהתמיד, אך התוצאות לא מאחרות להגיע. בעלי אומנם עדיין מתמודד עם המשבר ולא תמיד קל לו, אך אין להשוות את מצבו למצב שלו לפני תחילת הטיפול. 052-5529470

טיפול פסיכולוגי