המפגש הראשון שלי עם פסיכולוגית קלינית

פסיכולוגית קלינית מובילה – להודות שאני נמצאת במשבר ושאני לא יודעת מה לעשות זה לא היה דבר פשוט עבורי. בתור אישה שמנהלת עסק, זוגיות ומשפחה מזה שנים, הייתי רגילה להתמודד עם אינספור חזיתות בו-זמנית. יחד עם זאת, לפני כשנה התחלתי להרגיש שאני לא שולטת על הדברים. מאותה אישה שתמיד כולם באים להתייעץ איתה, התחלתי להרגיש אבודה. הרגשתי שאני כבר לא יודעת מאיפה להתחיל, איפה בדיוק הקושי, ובעיקר – מה לעשות עם כל זה. אומנם זה ברור לי שכולם עוברים משברים, אבל איכשהו חלק ממה שהתמודדתי איתו הייתה תחושה של מבוכה. איך יכול להיות שאני נמצאת בתוך משבר בלי שבכלל תכננתי? ואיך יכול להיות שאני לא יכולה להתמודד עם הדברים לבד? אני, אחרי כל הניסיון שצברתי בחיים, באמת צריכה עזרה ממישהו אחר? בגלל כל המחשבות האלה דחיתי ודחיתי את הטיפול בקשיים הנפשיים שלי. יחד עם זאת, הדחייה הזאת היא בדיוק מה שגרם לכך שהרגשתי יותר ויותר רע. לכן, ביום אחד שבו הבנתי שאני כבר מאבדת שליטה לגמרי, החלטתי לעצור. היה לי ברור שאם אני לא מבקשת עזרה עכשיו ולא מתחילה טיפול, הדברים רק עלולים להתדרדר עוד ועוד.

בחירת הטיפול הנכון

היום שבו הבנתי שאני חייבת עזרה אומנם היה יום לא פשוט, אך בדיעבד, זה גם היה יום מאושר. למעשה, מאותו הרגע שהודיתי בכך שאני צריכה עזרה, התחלתי להרגיש יותר טוב, כי זה היה רגע שבו עשיתי מעשה אקטיבי. מה שכן, כאשר התיישבתי מול האינטרנט והתחלתי לבדוק לגבי טיפולים שונים בתחום הפסיכולוגיה, הבנתי שמדובר על עולם ומלואו.

קראתי על אינספור שיטות טיפול וגישות שונות, מה שגרם לכך שרק הרגשתי יותר ויותר מבולבלת. לכן, בסופו של דבר, החלטתי שאני רוצה טיפול מסורתי. רציתי לבחור פסיכולוגית קלינית שתוכל להקשיב לי, לכוון אותי ושביחד איתי תצא למסע שאחזור ממנו יותר חזקה.

השאלה הראשונה ששאלתי את עצמי הייתה האם אני רוצה פסיכולוגית או פסיכולוג, והגעתי למסקנה ברורה שאני מעדיפה אישה. היה לי ברור שבאופן אישי, עבורי, לשבת ממול אישה ולדבר איתה, זה משהו שיכול לעבוד בצורה טובה יותר. מה שכן, זה עדיין לא עזר לי להתמודד עם בחירת הפסיכולוגית הנכונה לי.

לא האמנתי כאשר גיליתי כמה פסיכולוגיות קליניות עובדות היום בישראל, כך שכעת התמודדתי עם השאלה: איך לבחור אשת מקצוע? האם כל פסיכולוגית באמת יכולה לעזור? והאם הניסיון הוא עניין משמעותי או לא? האם הטיפול יצליח רק אם תהיה לי כימיה עם המטפלת שלי? אין ספור שאלות עברו לי בראש. לכן התחלתי לקרוא חוות דעת שונות אודות מספר פסיכולוגיות מובילות באזור עפולה והצפון. היה לי ברור שאם אוכל למצוא פסיכולוגית כמה שיותר מומלצת, הרי שהיא תתאים בוודאי ללוות אותי בתהליך.

התחושה שיש מי שמקשיב

אחרי שעשיתי מחקר מעמיק ביותר, החלטתי ליצור קשר עם ליאה רבקין. היא פסיכולוגית קלינית עם ניסיון של יותר מ25 שנה, כך שהיה נדמה לי שגם במקרה שלי היא תוכל לסייע. אני מודה שלפני הפגישה הראשונה הייתי מאוד לחוצה. מה לי ולכל העניין הזה? אני אמורה עכשיו לשכב על ספה בחדר הפסיכולוגית ולהתחיל לדבר על הקשר שלי עם ההורים? הרבה מחשבות מוזרות עברו לי בראש.

הסיבה להן הייתה ברורה: לא היה לי מושג מה זה באמת טיפול פסיכולוגי רציני. לכן כל כך שמחתי ברגע שבו הכרתי את ליאה רבקין. הדבר הראשון ששמתי לב, זה עד כמה היא אנושית. עד כמה מעניין אותה להכיר אותי ולהבין ביחד איתי מה באמת קורה לי. כבר אחרי הפגישה הראשונה ידעתי שבחרתי לי פסיכולוגית נהדרת. בהמשך, ככל שהתהליך התקדם, הבנתי יותר ויותר עד כמה ליאה רבקין היא נדירה.

אומנם זה נכון שצריכה להיות כימיה אישית בין המטפל והמטופל, אך במקרה של ליאה זה ברור שהכימיה קיימת. למעשה, אחרי שנפגשתי איתה בפעם הראשונה הבנתי למה מצאתי אודותיה כל כך הרבה חוות דעת חיוביות. היא נתנה לי תחושה פשוטה ונפלאה, שלא הייתה לי כבר שנים: שמישהו מקשיב לי. לכן זה לא מפתיע שכבר מהרגע הראשון הרגשתי בנוח לדבר איתה אפילו על דברים שעד אותו הרגע פחדתי להגיד לעצמי.

תהליך שמוביל לשינוי

אני מודה שהייתי קצת סקפטית בתחילת הדרך. אומנם הכרתי הרבה אנשים שהיו בטיפולים פסיכולוגיים, אך לא הבנתי איך זה יעזור לי באופן אישי. יחד עם זאת, אחרי כל מפגש עם ליאה, הרגשתי את השינוי. זה לא משהו שקורה בבת אחת, שכן מדובר על תהליך, אך התהליך כל הזמן היה בתנועה.

לכן זה לא באמת הפתיע אותי שאחרי כמה חודשים כבר הרגשתי יותר טוב. אני ממליצה בכל לכל אחד ואחת מכן שזקוק לעזרה לפנות לליאה רבקין. היא מקצועית, רצינית ויודעת את עבודתה, כך שברור מדוע יש ביכולה לעזור בצורה נפלאה לכל מטופל שפונה אליה.052-5529470

פסיכולוגית קלינית