משבר הפיטורים בחיי

פסיכולוגית טובה ומקצועית – במשך יותר מעשר שנים עבדתי בחברת הייטק מובילה. אומנם זה נכון שלא ממש ביליתי עם האישה ועם הילדים בזמן הזה, אבל בכל חודש זה השתלם לי. כבר מהיום שבו סיימתי את התואר הראשון שלי התחלתי להרוויח כסף, ובגדול. השכר שלי היה הרבה יותר גבוה מהשכר הממוצע במשק, כך שרמת החיים שאליה המשפחה שלי התרגלה הייתה מאוד גבוהה.

יחד עם זאת, ולמרות שהייתי עובד נהדר, בבוקר בהיר אחד הודיעו לי שזהו. הדרך שלי בחברה הסתיימה, ולמרות שהייתי רק בן ארבעים, הגיע הזמן לפנות את מקומי לצעירים. אין לי מילים לתאר עד כמה היום ההוא היה יום עצוב. חזרתי הביתה לאשתי ובדמעות סיפרתי לה מה שקרה. אומנם היא תמכה בי באהבה גדולה, אבל גם ראיתי את הדאגה על פניה ואת החשש:

ממה נחייה? איך נשלם משכנתא? ואיך ייראו החיים שלנו בלי המשכורת המכובדת הזאת? בלי ששמתי לב איך זה קרה צללתי עוד ועוד אל תוך משבר נוראי. בכל בוקר שבו התעוררתי הדברים נראו יותר ויותר שחורים, עד שיום אחד לא הצלחתי לקום מהמיטה.

איך להודות שאני זקוק לעזרה?

המשבר האמתי מבחינתי היה מהרגע שבו הבנתי שאני במשבר עד הרגע שבו הודיתי שאני צריך עזרה. זה אומנם אולי פשוט לאחרים, אבל לי זה היה מאוד קשה.

איך יכול להיות שאני, ראש המשפחה ואיש הייטק כל כך מצליח, צריך עזרה? מה זה אומר, שאני לא יכול להסתדר בעצמי? ומי בכלל יוכל לעזור לי? ועם מי אני יכול להיות כל כך גלוי כדי לדבר על מה שבאמת כואב לי? כל השאלות האלה, ועוד רבות אחרות, עברו לי בראש לכל אורך הימים. בסופו של דבר הבנתי שאם אני ממשיך כך, המצב רק יחמיר. להודות שאני לא כל-יכול זה לא היה דבר פשוט עבורי, כי עד היום הצלחתי להתמודד עם כל אתגר.

יחד עם זאת, הפיטורים הלא צפויים האלה היו הרבה מעבר ליכולות ולכוחות שלי. לכן החלטתי שאני צריך לבלוע את גאוותי ולא רק להודות שאני צריך עזרה, אלא גם למצוא אותה. אומנם לא הצלחתי לדבר על כך בצורה גלויה עם אשתי, אך כן יצאתי למסע חיפוש אחר פסיכולוגית טובה ומקצועית.

השיחות הראשונות עם הפסיכולוגית שלי

אין לי דרך לתאר במילים את התחושה שלי באותו רגע ספציפי לפני שנכנסתי לקליניקה של ליאה רבקין. בחרתי בה אחרי ששמעתי אינספור חוות דעת חיוביות אודותיה, כך שהיה לי ברור שאם יש פסיכולוגית שתוכל לעזור לי, זו היא. יחד עם זאת, החוויה הזאת לא הייתה פשוטה עבורי.

לא היה לי פשוט להודות בפני עצמי שאני זקוק לעזרה, אז לעשות את זה עם מישהו אחר? ויחד עם זאת, ליאה גרמה לי להרגיש בנוח. המבט שלה היה מבט חם ואוהב וכבר מהשניות הראשונות הבנתי שהיא שם כדי להקשיב. היא לא רוצה לשפוט אותי והיא לא רואה אותי רק בתור איש הייטק שפוטר.

הפגישות הראשונות אומנם היו מביכות מבחינתי ולקח לי זמן להתרגל, אך עד מהרה הרגשתי שאני במקום הנכון. הכימיה שנוצרה ביני ובין ליאה הייתה כמעט מידית. היא ידעה לשאול אותי את השאלות הנכונות וכך להוביל אותי, בכל פעם מחדש, אל הנקודה שאליה הייתי צריך להגיע. אומנם אני זה שתמיד צריך לעשות את העבודה, כי היא רק מלווה אותי, אך הליווי שלה מדהים אותי בכל פעם מחדש.

חוזרים אל החלומות הישנים

כחלק מהתהליך שעברתי עם ליאה רבקין, נזכרתי מה באמת רציתי לעשות בחיים. עוד הרבה לפני שנהייתי בנאדם מבוגר ואחראי, ועוד לפני שהייתה לי אישה ומשפחה, רציתי לפתוח מסעדה. היה לי חלום להכין אוכל טעים לכל מי שרוצה.

יחד עם זאת, מרוץ החיים לא ממש אפשר לי להגשים את החלום הזה, עד כדי כך, שאפילו שכחתי ממנו. רק משבר הפיטורים שחוויתי, בשילוב עם הפגישות עם ליאה רבקין, גרמו לי להיזכר בחלומות הנושנים שלי. בכל אותן השנים שבהן עבדתי בהייטק בקושי ראיתי אור יום, כך שזה לא מפליא שלא זכרתי על מה אני חולם. היום, לעומת זאת, אחרי הפיטורים, החיים נראים אחרת.

מדהים אותי לראות, ולספר על כך, שבעזרת ליאה רבקין השתנתה כל הפרספקטיבה שלי על החיים. כולנו יודעים לומר שכשהחיים נותנים לך לימון כדאי שתעשה מהם לימונדה, אבל לעשות זאת במציאות זה משהו אחר לגמרי. בעזרתה של הפסיכולוגית המובילה ליאה רבקין אני יודע שזה בדיוק מה שעשיתי! יצאתי מהמשבר! זה נכון, לצאת ממשברים זה לא קל. זו עבודה יומיומית שדורכת עקשנות אינסופית וזה לא תמיד פשוט.

צריך אומץ להסתכל למציאות בעיניים ולהחליט שעושים את השינוי. יחד עם זאת, כשמלווה אתכם פסיכולוגית מובילה ורצינית כמו ליאה, הכול באמת אפשרי. לכן, אם גם אתם מתמודדים היום עם קושי, התקשרו אל ליאה רבקין ותוכלו ליהנות מאיכות חיים אחרת לגמרי.052-5529470

פסיכולוגית טובה ומקצועית